tisdag 5 juni 2012

Vallmon

Idag var vi på studiebesök till förskolan vallmon.
Först var han ju blyg å klämde sej fast vid min midja. Men sakta så lossnade blygheten å han gick ned på golvet.
Ute var det ju skoj så han var plötsligt ute, då hade han tagit på sej sina gummistövlar. Å hittat en cykel. Kan ju säga att vi blev kvar till 16..Då fick jag verkligen spänna fast han i vagnen å ville inte hem.
Sakta så lugnade han sej å vi kom hem.
Hemma så kom grann flickan Hanna, å Vovva å mjau  e ju hans käraste kompisar. Så han ringde på å klev in. Så gick tiden där med.
Jag är otroligt nöjd med personalens bemötande. Vi pratade om vad vi tycker är viktigt. Bla att han inte ska städa i ett utan få vara liten å leka. ( dagmamman har ju inte fattat det). Å vidare oxå att man ska dela med sej eller leka tillsammans. För han e inte bebis ju. Nää men jag tror på detta. Känns bra att han kan gå där i 3 år till. Även pappa var med å han verkade oxå nöjd.
Så på torsdag är det sista dagen hos dagmamma.
Ja just det man kan inte jämföra lokalen å dagiset i stl, ljus å material.
Nu sover prinsen sött i sin junior säng.
Tänk han e stor nu min älskade unge!

Inga kommentarer: